Monitoring pojazdów uprzywilejowanych
Nadzór i bieżącą lokalizacją karetek, pojazdów przewożących krew, wozów strażackich itp., wsparcie dla dyspozytorów, zwiększenie szybkości decyzyjnych w obliczu zmieniającej się sytuacji, kontrola sprawności i dostępności pojazdów, informacja o przejazdach uprzywilejowanych (czy pojazd jedzie „na sygnale”), przejrzysty monitoring wykorzystania dzięki wykresom graficznym i tabelom.
Konstrukcja urządzenia Xway bazuje na najnowszych technologiach, GPS/GSM zapewniając precyzyjną lokalizację oraz niezawodność działania w różnorodnych warunkach propagacji sygnału GPS.
Xway dostarcza wielu zmiennych zadanych przez użytkownika, a ich prezentacja możliwa jest w dedykowanej aplikacji webowej. Na panelu administracyjnym w łatwy sposób można sklasyfikować i administrować posiadanymi obiektami. Funkcjonalność generowania raportów pozwala na uzyskanie przejrzystych informacji z danego okresu dla wybranych obiektów.
Zbierane do systemu Xway dane, czy to historyczne, czy bieżące, mogą być prezentowane w przejrzystej formie raportów tabelarycznych, wykresów graficznych, gotowych do analizy dla użytkownika, dla ułatwienia podejmowania właściwych strategicznie decyzji.
Aktualnie aplikacja oferuje raporty dzienne, szczegółowy i zbiorczy. Oba w formie tabeli niosą komplet informacji dotyczący miejsc pobytu, czasu jazdy i postoju wybranych pojazdów. Podają również średnią prędkość i długości poszczególnych odcinków. Zbiorczy ujawnia informacje dotyczące całej doby np.: procentową wartość wykorzystania pojazdu, sumaryczny czas postojów, sumaryczny czas jazdy w ustalonych przez użytkownika godzinach pracy i „po godzinach” pracy pojazdu.
Dostępne są również Raporty analizujące obecność obiektu w określonych przez użytkownika obszarach, liczbę wjazdów, wyjazdów, czas spędzony w obszarze, zdarzenia (np. otwarcie drzwi) w dozwolonych/niedozwolonych obszarach itp.
W formie wykresu dostępne są wykresy zużycia paliwa zależne od czasu i pokonanego dystansu. Raporty typu wykres dostępne są w dwóch wersjach: dziennej i miesięcznej. W raportach paliwowych dodatkowo zaznaczone są miejsce, czas i ilość zatankowanego paliwa oraz miejsce i czas nadmiernego zużycia paliwa. Zestawienie prędkości w zależności od czasu wykreślone jest w formie graficznego przebiegu.
Dodatkowe raporty zawierają między innymi informacje na temat maksymalnej prędkości z jaką poruszają się wybrane do analizy pojazdy. Użytkownik również może wyświetlić wszystkie miejsca i czas, w których została przekroczona prędkość zdefiniowana przez niego. Innym podobnym w działaniu raportem jest informacja o dziennym lub miesięcznym przebiegu wybranych pojazdów.
Nowe szablony raportów są na bieżąco tworzone i dodawane do nowych wersji xway.online.
Oprogramowanie Xway wraz z dostarczanym modułem lokalizacyjnym Xway umożliwia stworzenie pełnego, własnego systemu zdalnej lokalizacji i monitorowania pojazdów/zwierząt/obiektów mobilnych. W zestawie zawarte są wszystkie niezbędne elementy systemu, by na własnym komputerze lub w telefonie móc nadzorować położenie śledzonych obiektów, znać warunki ich przewożenia, kontrolować status pojazdu i towaru, czy lokalizację dziko żyjących zwierząt, wyposażonych w obroże.
Będący podstawą systemu Moduł Lokalizacyjny Xway wykorzystuje superczuły odbiornik GPS z technologią SuperSense®, zapewniający niezwykle precyzyjne i szybkie ustalanie pozycji obiektu, nawet w trudnych warunkach atmosferycznych i w warunkach słabej widoczności nieba (rozłożyste korony drzew, wysokie budynki, zadaszenia). Przy braku możliwości transmisji (brak zasięgu sieci GSM, trasy poza granicami kraju przy braku roamingu) dane gromadzone są w wewnętrznej pamięci pozwalającej na zapis 65.000 pozycji, a następnie są transmitowane automatycznie po poprawnym zalogowaniu modułu w sieci.
Wykorzystanie super czułych odbiorników GPS umożliwia kontrolę nad obiektami monitorowania w czasie rzeczywistym. Obrazuje aktualne położenie i przebytą w czasie trasy drogę. Dane z każdego urządzenia są nadawane na bieżąco praktycznie bez opóźnień. Operator systemu śledzi zawsze bieżącą sytuację.
Analiza danych i generowanie alarmów oraz wysyłanie powiadomień realizowane jest w czasie rzeczywistym, gdy wystąpią niepożądane zachowania na drodze, pochodzące z monitorowanego obiektu, np.. przekroczenie prędkości, opuszczenie zdefiniowanego obszaru, nieautoryzowane otwarcie przestrzeni ładunkowej, przekroczenie temperatur w realizacji łańcucha dostaw i inne.